Dagens ridpass,

Red förövrigt dressyr idag på Misti, och det gick över förväntan!
Trots att jag var stressad, trött och arg lyckades jag ta tag i mig själv och förvandla den lilla energin jag faktiskt hade kvar till någonting bra. Hade hela ridhuset för mig själv, men en Misti som var lite övertaggad. Jobbade mycket övergångar, tempoväxlingar och öppnor för att få henne att samla sig och lyssna lite på piloten där uppe på ryggen.
Det blev bättre och bättre, och mot slutet gick hon riktigt bra. Satte några riktigt fina övergångar skritt -> galopp och galopp -> skritt där hon verkligen kom under sig och tog hjälperna på rätt sätt, så jag nöjde mig där. Travade av länge i låg form och lät henne sträcka ordentligt på ryggmusklerna.
Kort sagt, ett bra pass.
Nu ska jag krypa ner i min säng, vi hörs imorgon!
/ Therese
Söt bild i repris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0