Härligt!!

Härligt, vi har fått lite nya läsare har vi märkt, och de är ju bara så roligt och ger oss så mycket motivation o skriva ännu mer!! Idag bad vi er skriva lite frågor o funderingar kring våran blogg, fick ganska snabbt ett par frågor av en tjej. Väldigt uppskattat, härligt att ni vill veta mer! Så jag tänkte svara på dom för mig iallafall, så får ni säkert Therese svar senare! :)


Hej där!!

Har har några frågor till er båda, hoppas ni kan svara på några frågor :D
1. Hur tror ni det ser ut om 1-2 år med era tävlingar å så? Vilka höjder är era mål?
2. Vad menad med La på ponny? Får man vara äldre än 18 och tävla med ponny?
3. Vem tränar ni vardagligen för? Vem är det?
4. Hjälper era föräldrar till mycket med hästarna? Rider dom?

LA på ponny menas alltså Lätt klass A på ponny, på B ponny är de 90 cm, på C ponny 1 m, och på D ponny 110 cm. Man får inte vara äldre än 18 när man tävlar ponny i vanliga klasser, är du dock inte för stor för din ponny får du även starta ungponny klasser och Clear Rounder på den. Tror dock de flesta föredrar att gå vidare till stor häst efter 18 års ålder! Jag hoppar just nu själv 110 nivå med min häst, målet nästa år är att ha 2 nollor 120 så att till följande år kunna gå vidare till medelsvår, då 130 cm. Målet i framtiden är givetvis elithoppning svårklass, gärna 160 cm, men åtminstonde 150. Även om de kommer dröja så är det ett mål! (: Tränar som mest för Emma Emanuelsson och Caroline Johnsson. Emma är elitryttare som tränar o tävlar mycket. Caroline är unghästryttare mestadels nuförtiden, har också vart uppe o tävlat svårklass! (: Min mamma hjälper mig mycket då hästar är hennes intresse, förr tävla hon en del själv men hjälper nu mest till på marken eftersom hon väldigt sällan hinner rida, min pappa är inte hästintresserad för 5 öre, men kommer gärna och kollar på när jag tävlar! :) Hoppas detta duger som svar! Kram på dig!

/ Caroline

Levisto Z 160 cm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0