Min dagsplanering de närmaste 2 veckorna,

07.55 - Klockan ringer. Dags och gå upp, fast riktigt vaken är jag inte än på några timmar.
08.30 - Hästarna ska ha frukost, Misti sin dos lugnande.
09.30 - De andra hästarna börjar släppas ut, jag och Misti går på en promenad för att slippa stressen i stallet.
10.00 - Utsläppet är färdigt, så jag och Misti vandrar tillbaka till stallet.
10.15- Mockar, fyller hönät och lindar bakben för att förhindra svullnad.
11.00 - Misti hamnar i boxen igen och jag åker hem ett par timmar.

15.00 - Tillbaka till stallet. Tar ut Misti i stallgången, mockar ytterligare en gång.
16.00 - Ger Misti sin dos antibiotika i samband med middagen. Skrattar när hon står och spottar en stund.
16.15 - Fyller på med hö och kollar över så allt är som det ska.

19.00 - Tar av benlindorna bak, ger henne kvällsmat bestående av betfor och linfrö, och åker sedan hem igen.

Känns som att jag lika gärna hade kunnat smälla upp en tältsäng och dator i stallgången snart. Jag gör inget annat än och springer runt och passar upp på prinsessan Misti. Och vet ni vad det värsta är? Hon är värd varenda sekund av allt jobb och slit. Hon är värd att kämpa för.

/ Therese



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0