Min fina Katja,

Hej bloggen!

Anonym: Therese! Jag red på GFRK för många år sedan, bla när Katja stod där i privatstallet ;) vad jag har fattat så köpte du henne men har inte sett något av henne på bloggen så antar att hon är såld?!? Skulle vara jättekul om du ville berätta något om henne :)

Har fått ett önskemål om att berätta lite om Katja, min ponny som jag hade innan jag köpte Misti.
Jag köpte Katja i maj 2008, och innan dess hade jag ridit henne ytterligare ett år ungefär.
Katja är en fantastisk individ, en läromästare som heter duga, en unik (och minst sagt speciell) personlighet och ett hjärta av guld.

Katja tog mig från ridskoleelev till tävlingsryttare. Från att bara tro att Grand Prix hästar går i form till att själv klara av och förstå hur man rider en häst i korrekt form. Och under de tyngsta perioderna i mitt liv har hon varit allt.

Men självklart har alla sagor ett slut. Katja är född 1992, fyller alltså 20 år i Januari och jag ville upp och hoppa större klasser. Det kändes inte schysst att pressa en så gammal häst som varit på tävlingsbanorna så många år att prestera mer än vad hon klarade av. Så vi avslutade på topp, och Katja fick gå vidare till en familj som utnyttjar henne till det hon är gjord för, att lära människor att rida på riktigt. Och nu mår hon riktigt bra, jag tror inte hon kan hamna bättre.

Hoppas det var svar på din fråga! 


/ Therese

Kommentarer
Postat av: Elin

åå vilka fina bilder! :) kan inte ni göra en bildbomb med dom bilderna ni tycker är finast på er själva, på era hästar & på er och hästarna tillsammans! skulle vara kul! :)

2011-12-11 @ 11:33:27
Postat av: Elin

PS: var för sig! ;)

2011-12-11 @ 11:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0