Okej.

Okej, såhär ligger de till! Många frågar varför vi inte respekterar andras åsikter om gymkhanan och de gör jag givetvis! Alla tycker om olika, och jag accepterar att ni har en åsikt, vare sig den är positiv eller negativ! Jag tycker bara inte vi ska smutskasta sporterna, jag älskar o hoppa, och förut älskade jag o rida gymkhana. Jag har aldrig älskat dressyr men gör de på normal nivå för att hästarna behöver de och änns egen ridning behöver underhållas givetvis! Jag har inget ont o säga om dressyren, jag tycker dom får rida på Kandar om de funkar för dom, långa sporrar om de funkar för dom, jag menar jag är ju inte blind, ser ju at hoppryttare också har skarpa bett och sporrar, men de är så de är! Jag accepterar de, vi har avlat fram sporthästar, de är inte samma som hästar som gick i de fria för 100 år sedan. Hade vi släppt våra hästar fria hade dom nog varit mindre tacksamma tror jag! Eller?

Jag vill passa på och säga att jag tycker alla har rätt till en åsikt, men vi får akta så de inte går till personliga hot och mobbning? De finns ingen anledning, vi har alla våra orsaker till att vi älskar dessa underbara djur, visst? Hade vi lagt lika mycket energi på o rädda försvarslösa misshandlade hästar som vi lägger på o hacka ner varandra, för att vi tydligen ALLA ska tycka som DU eller DU gör så hade vi räddat minst 50% de är jag övertygad om. Så är de inte bättre vi bara respekterar varann, min tanke med gymkhana inlägget var aldrig att hävda min egen åsikt, de var o veta vad ni andra tyckte, många skrev bra kommentarer, goda som dåliga åsikter om gymkhanan o de är helt okej! Men en del var ute efter o kränka o få människor o känna sig skyldiga över vad vi väljer o använda sin häst/ponny till. Många skrev att dom inte personligen inte tyckte gymkhana var kul men att de var roligt o se att vissa hade skoj med sina ponnys på annat sätt än hoppning o dressyr! Jag tycker ni har mycket vettiga åsikter, som jag absolut accepterar o respekterar, både gott som ont, men tänk på o inte låta de gå för långt, måste vi alltså ALLA tycka samma? Neee...

Tack för mycket bra kommentarer åter igen, även om ni inte tycker om gymkhana så är jag tacksam för er som skrev vettigt och från hjärtat. Och med RÄTT FAKTA ;)..

Kram på er.
/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0