Räddar mörka vintermornar,

Godmorgon alla fina bloggläsare!
Idag är det första december, bara 23 dagar kvar till jul. Tjoho!

Här om dagen kom min mamma hem med en ny väckarklocka till mig eftersom jag har haft så himla svårt att komma upp på morgonen, en väckarklocka från Philips som heter Wake-Up Light. Såhär står det om dem på Philips hemsida.


"Wake-up Light aktiveras en halvtimme innan den inställda väckningstiden, och rummet fylls gradvis med starkt ljus, som vid en naturlig soluppgång. Ljuset förbereder varsamt din kropp för att vakna medan du fortfarande sover. Så om väckningstiden ställts in på 7 blir ljuset gradvis starkare fr.o.m. 6:30. Klockan 7 har ljuset nått sin högsta nivå, som kan justeras efter dina önskemål. Upp till 20 olika ljusstyrkeinställningar ger dig även möjlighet att använda den som en sänglampa.

Vid den inställda väckningstiden är din kropp redo att vakna och naturljud börjar gradvis att spelas upp. Du vaknar och känner dig utvilad."



Måste erkänna att jag var väldigt skeptisk till en början, men efter några dagars "prövotid" måste jag erkänna att jag är riktigt nöjd. Jag känner mig utvilad när jag vaknar på morgonen, för första gången på typ tusen år, och det är inte alls lika jobbigt att komma upp ur sängen. Dock är det lite töntigt att man kan välja att vakna till fågelsång eller vågljud.... haha.
/ Therese
1495 :- går den lilla sötnosen loss på. Helt sjukt!  Men kanske värt för att komma lättare ur sängen...?


Kommentarer
Postat av: Anonym

De finns billigare ;))

2011-12-01 @ 23:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0