Beställt!

Misti är ett helvete att hitta sadel till - snällt sagt.
Så efter många om och men hittade vi faktiskt en sadel hon trivs med, av märket CWD - en fantastisk sadel som jag är otroligt nöjd med. Vilken balans man får i den, helt sjukt!
Dock har sadeln en tendens att "sjunka ihop" lite när man sätter sig i den och bli lite låg fram, något som varken sadelprovare el. massör säger stör dess funktion mer än att hon kan bli lite öm i manken om den slår i, men det stör mig och efter disskussion med min tränare fick jag tipset att investera i en Akton Gelpad. Denna pad läggs mellan sadeln och schabraket och har som uppgift att dämpa tryck från sadeln och ta emot stötar.
Vad som skiljer Atkonpaden från andra gelpadar (och som antagligen ger den sitt pris) är att gelen är specialutformad att flytta sig från tryck, och därför tryckfördela istället för att göra trycket större.
Beställde min pad igår när jag kikade förbi på My One, hoppas den kommer snart!
1199 :- gick den loss på och då ingår det vita "skyddet" som syns på bilden ovan. Rätt mycket pengar om jag får säga det själv, men billigare än och köpa en ny sadel. Får hoppas att det hjälper!
Klicka på någon av bilderna för att komma till en återförsäljare.
/ Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0