Dag 15. Varför får hästar och ridning mig att må bra?

Oj, galet bra fråga.. Hästar får mig att må bra av samma anledning som djur ger som flesta, en trygghet, någon som inte bryr sig om hur du är och vem du är utan dom tycker oftast om dig för den du är. Så känner jag med mina hästar, jag kan vara med min häst hur som helst, ful osminkad och äcklig men den bryr sig inte. Dom uppskattar bara läget, att vi är där och tar hand om dom. Många säger att hästar är otacksamma men de tycker inte jag, det är lite ge o ta bara, de är vi som ska vara tacksamma att vi får vara med dom överhuvudtaget och fräsmt vara tacksamma att dom ställer upp på oss. Ridningen får mig att må bra för det är något jag tycker är kul, jag gillar att rida och jag älskar att utvecklas, och tävla och bevisa att jag kan, och att allt de där händer med ett djur de gör det bara ännu bättre!!! Jag vet ju inte direkt varför jag börja rida, men jag vet att jag fastna för de av en anledning, att de får en att känna sig bra. Man mår bra av att vara bra eller hur? Precis som när man gjort en bra sak för någon annan, tänk er att ha den känslan varje dag, vara stolt över sig själv och sin häst. Det finns inget som den känslan. Tror det är därför jag så galet gärna vill jobba med hästar, för dom får mig att känna sig behövd och speciell.

/Carro


Får mig att må så bra.

Kommentarer
Postat av: elin

sant! :)

2011-11-23 @ 23:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0