Dag 17. Låtar som jag lyssnar på när jag är arg, ledsen och glad.

Det här kan bli spännande, haha.
Jag är egentligen inte mycket av en musikmänniska, utan lyssnar egentligen mest på "populärmusik", med andra ord det som spelas på radion. Men jag har två favoritartister som funkar vilket humör jag än är på, och som ger mig inspiration nämligen Veronica Maggio och Melissa Horn. Jag gillar låtar där texten har en innebörd och där man kan känna igen sig.

När jag är arg lyssnar jag på musik som idiotförklarar folk, en favorit är Din Mamma med Oskar Linnros.
När jag är ledsen, ja då lyssnar jag på deppmusik som resten av Sverige. Här kommer mina favoriter av den fantastiska Melissa Horn.
"Lät du henne komma närmre"

"Du är nog den"

När jag är glad, då lyssnar jag på musik som är taggande och som peppar mig. Låtar som helt enkelt får livet att kännas härligt!

Ted gärdestad - Vilken härlig dag

Avicii - Levels

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0