Frågestunden del 1

Jag har fått några frågor och tänkte besvara dom lite kort o gott! :) Eller långt men ska svara iallafall, så slipper jag svara på alla på samma gång sedan. Men oroa er inte alla frågor kommer besvarar, hur dumma eller svåra dom än kan va ;)!

Elin frågade mig..
till caroline:
när bestämde du dig att sluta i gymkhana?
hur länge hade du din första ponny?
hur hittade ni Peppe och polo?
var det på ditt förra jobb du hittade Maya och Bacardi?
hur var du i skolan?
hur ser din framtid ut just nu?
hur var det att rida i scandinavium?

Jag bestämde mig efter Scandinavium i år att sluta efter GHS nästa år, alltså 2012. Min första ponny hade jag bara i 7 månader då jag blev rädd för henne och slutade rida. Polo hittade vi när jag var i England och red mitt första EM, 2007, vi flög över och hela laget lånade några engelska ponnys, polo var den jag lånade och vi bestämde oss för att köpa med honom hem! Peppe hittade vi 2008, jag såg honom gå med ryttaren Elin Schelander och han var till salu så vi bestämde oss för att köpa honom! :) Ja det var de, Maya köpte vi ca 6 månader innan jag började jobba där och Bacardi köpte vi under tiden jag jobbade där. I skolan var jag blyg och ganska lat haha, inte direkt pluggis nummer 1! Min framtid får spå sig själv, jag hoppas på att flytta till Holland om ungefär 1 år och bli tävlingsryttare i hoppning så småning om.. då menar jag på högre nivå. Att rida på Scandinavium är det ABSOLUT coolaste och bästa jag någonsin gjort.

Amanda frågade mig,
Till Carro:

Hur många år är Polo?
Hur länge har du haft honom?
Varför slutade du rida gymkhana?

Polo är 12 år gammal, jag kan inte fatta de själv men så gammal har han blivit! Jag har haft honom sen juni 2007 så 4½ år. Jag har inte slutat än men slutar efter GHS för att jag tycker gymkhanan har för mycket människor som vill bråka i sig i Sverige och de har gjort att de blivit tråkigt. :)

Annie frågade mig,
Till Caroline:
Vad är det bästa med Polo?
Vad har du för mål med United 2012?
Hur kändes din första tävling någonsin, var du jätte nervös?
Varför har du valt att rida?

Det bästa med Polo är att han har världens starkaste personlighet och att han är min!
Mål med United 2012 är att gärna ha en 0a 120!
Min första tävling var 2004 på ponnyn Cloetta, det kändes väldigt nervöst men försvann när jag kom in på banan! (: Jag vet faktiskt inte varför, jag började när jag var ganská liten, men fortsätter för att jag tycker det är förjäkla kul! :)

Matilda frågade mig,
Till Carro:
Vilken häst har du tyckt om mest av alla du har haft?
Tycker du det är roligt att hålla i ridlektioner på ridskolan?
Vad gillar du att göra utöver ridningen?

Polo har alltid varit nummer 1, men just nu är han inte ensam om det längre. Jag gillar Patriks och Polo lika mycket! Och dom 2 gillar jag bäst. (: Jag tycker det är väldigt kul att hålla i hoppträningar på ridskolan, dressyrlektioner och gymkhanalektioner är väl inte så jättekul direkt (;.. Utanför ridningen älskar jag att vara med mina vänner, ex. Therese, jag gillar att vara med min Pojkvän, kolla på One Tree Hill och festa! (:

Evelina frågade mig,
Till Caroline:
Hur många rosetter och vinster har du?
Saknar du ponny-tiden?
Vad är Uniteds bästa och mindre bra egenskaper?
Vad tror du kommer hända med Patriks om hans säljs? (valfri fråga)
Hur många hästar/ponnyer har du haft i DIN ägo i hela ditt liv?
Beskriv med bara 3 ord om hur det är att rida i Scandinavium!

väldigt längesen jag räknade mina rosetter då dom ligger i en påse i garderoben, men har närmare 200 rosetter, kanske mer? Och ca 100 vinster möjligt fler där med.. Jag saknar inte ponny tiden i sig, men jag saknar att de inte var på så stort allvar då som de är nu. Hennes bästa egenskap skulle jag väl säga är hennes bakbensteknik, eller hoppförmåga, hennes sämsta där emot är att hon har väldigt svårt att dämpa sig, hon är en dam som har väldigt bråttom! ;) Jag vet inte vad som kommer hända med Patriks, men jag hoppas han hamnar hos någon go dressyrtjej som kommer älska honom lika mycket som jag! (: Jag har haft totalt 9 ponnys inklusive hästar under mitt liv. Beskriv med bara 3 ord hur det är att rida på Scandinavium, UNDERBART, ASCOOLT, ÖVERVÄLDIGANDE! Kan tilläga vid sidan av att de är de bästa jag någonsin gjort :)!!

Nina frågade oss,
Vad hände med hästen Sophie?

Nina, Sophie står fortfarande hemma i sin box, och går fortfarande gymkhana, hon har aldrig varit någon ridskolehäst men egentligen har inget hänt med henne, hon är bara gammal och går inte lika mycket gymkhana längre.

Ellen frågade mig,
Till Carro
:

Hur kom det sig att du sålde Bacardi?
Skulle du kunna sälja Polo?
Varför tävlar du inte 1.20 hoppning med Patricks?
Vad är dina mål i livet?


Sålde Bacardi för att jag inte hade den tid som han krävde av mig. Kommer aldrig sälja Polo! ;) Jag tävlar inte 120 i hoppning med Patriks för att varken han eller jag är redo för det ännu, främst inte han.  (: Mina mål i livet är att påverka andras liv, till det bättre givetvis. Tävla svårklass hoppning, ha en underbar familj och trivas med livet. Inom ridningen är det främst att tävla svårklasshoppning, hoppa SM, och träna för en världscupryttare från utlandet.

Helene frågade mig,
Caroline:
Har du kvar Special?
Hur många hästar har du haft under de senaste åren?
Kan ni berätta mer om era pojkvänner/tidigare förhållanden?

Japp jag har kvar Special han är under igångsättning efter sin skada. Har haft 9 totalt, första fick jag när jag var 10, andra när jag var 15. Min pojkvän heter Patrik och är 23 år gammal. Vi har varit tillsammans 3 år i februari. Innan det var jag tillsammans med Rasmus Kjellberg, ganska kort.


Okej tjejer, tack för era frågor hoppas ni är nöjda! Fråga gärna mer om ni vill, och ni andra - de är bara att fråga på! :)

/Carro

Kommentarer
Postat av: elin

tack för svaren :)

om du flyttar till Holland om ett år önskar jag dig den bästa lyckan som finns att du ska lyckas!! för du är riktigt grym!! :)

2011-11-22 @ 20:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0