Morrn!

Igår pratade jag med min kompis Tony från Irland, en kul kille som tydligen förstår sig på mig riktigt bra haha.. Förr har vi bara partat o tävlat ihop men igår hade vi en viktig diskussion ang förhållanden och svartsjuka!

Det fick mig att tänka på svartsjuka överlag, jag tänker inte babbla på om kärlek här nu.. Men tänker däremot skriva lite om svartsjuka vad gäller vänskap och andras framgångar.. Jag tror starkt på karma, att man blir straffad om man gör något dålig och tvärt om. Är alltid stolt och glad över mina vänners framgångar, men självklart är de jäkligt svårt och ta andras medgångar med sina egna motgångar! Här är mitt tips till er, försök aldrig vara svartsjuk på någon av dina vänners framgångar, du själv som person är en bättre människa utan de, och jag tror att dom du är avundsjuk eller svartsjuk på något bra som händer någon annan så går du själv ett steg tillbaka, är du där emot glad för andras skull och lever med som i deras medgångar så kommer du själv uppleva framgång inom en kortare period. Försök att alltid se saker positivt.

Och kom ihåg att ljuset alltid är uppåt och att de finns alltid någon där ute som har de värre än du själv!
Oboy, jag kan visst behöva lyssna lite på mina egna tips lite grann.. ;)

Ses sen

/Carro

Therese och El Misti får bilden i ära, för att jag är stolt över dom och deras framgångar, och något säger mig att det bara börjat. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0