Allt du behöver veta

Hej Allihopa!
Jag tänkte börja med att presentera mig själv, och som de flesta förhoppningsvis har listat ut heter jag Therese. Jag är 17 år gammal och bor på hisingen som ligger i storstaden Göteborg.
Jag går just nu i 3:an på gymnasiet på Kitas Gymnasium där jag läser natur.
Och nu när jag har gett den formella och fantastiskt tråkiga beskrivningen som man tusen gånger om har fyllt i på olika formulär kan jag börja berätta om vem jag egentligen är.
Ambitiös, envis som få och med ett leende på läpparna. Det är tre egenskaper som beskriver det mesta om mig.
Jag brinner för att utvecklas, och för att någon gång helt ärligt kunna säga att jag är bäst.
Fest, plugg och hästar är det som vanligtvis fyller mina dagar och nätter - Och det är på denna resa ni kommer få kunna följa mig. Lyxigt, visst?

I stallet har jag just nu hästen El Misti, ett sto på 9 år efter den danske hingsten Aston. Jag har ägt henne sen maj 2010. Fullblodsmöderne, med andra ord - lite speciell. En häst med mycket personlighet och åsikter, oftast samma som mina men ibland den totala motsatsen. Hoppar som en miljon gör hon iallafall! Just nu tävlar vi på 110 nivå med mål att komma upp och hoppa 120 till våren. I framtiden hoppas jag att detta är hästen som tar mig upp i klasserna, och jag hoppas att vi tillsammas tar oss upp på 140 nivå. Slänger in lite bilder på Prinsessan Misti också!
/ Therese
Fotograf: Anna Nord
fotograf: Emma Borg
Fotograf: Evelina Friman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0