Dag 2. När och Varför jag började rida.

Jag började rida när jag precis hade fyllt 3 år, alltså år 1997 och har mer eller mindre hållt på sen dess.
Så in på Alleby Ridklubb kom Therese stampandes med stövlar som räckte över knäväcken och som helt och hållet tog bort min förmåga att böja på benen, men jag var lika lycklig för det. Favorithästen var lilla B-ponnyn Pontus trots att han mest stod på mitten och vägrade röra på sig.
Anledningen till att jag började rida var ganska självklar, jag har alltid varit en riktig hästtok. Det första ordet jag lärde mig säga efter mamma och pappa var ordet "galopp", och så fort jag fick möjligheten satt jag i badkaret och plaskade runt med mina leksakshästar.
/ Therese
Detta var den äldsta bilden jag kunde hitta just nu. Jag och Katja våren 2010.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Kul att ni skaffat blogg :)

2011-10-15 @ 14:48:04
URL: http://ladyamandas.blogg.se/
Postat av: bigmac

läste att du går på kitas gymnasium, och funderar själv på att börja där nästa år. tycker du att det gymnasiet är bra? ;)

2011-10-15 @ 15:10:11
Postat av: Anonym

HAHAHAHHAH galopp galopp :D

Älskde pontus så myyycket <3<3

2011-10-15 @ 17:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0