Dag 3. Det här behöver jag träna mer på

Man blir aldrig fullärd, och det finns nog en miljon grejer som jag behöver träna mer på.
Just nu ligger fokus på att förbättra min sits samt öka lyhördheten hos min häst då hon ibland blir lite väl nonchalant och kaxig och kopplar bort att det sitter en ryttare på ryggen. Detta märks främst på inomhustävlingar då jag uppfattar henne som stark och lite slarvig med sina ben för att det finns mycket annat och titta på.
Sitsmässigt är mitt största problem mina händer då jag har en tendens att lägga dom ner och "köra kundvagn" som vi säger här i Göteborg.Jag är också helt värdelös på att hålla händerna på rätt sida hästen när jag börjar bli trött eller när vi jobbar med moment som Misti tycker är jobbigt, varför kan jag tyvärr inte svara på - men så är det bara. haha!
/ Therese
Ute och kör lite kundvagn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0