Dag 7. Något som aldrig får hända

Hoppar av dag nummer 6 sålänge, eftersom jag och Caroline står i samma stall blir det ett kombinerat inlägg.

Det finns himla mycket saker som jag aldrig vill ska hända. För många saker kort sagt. Självklart är jag livrädd för att någon i min närhet ska försvinna eller skada sig allvarligt, det är vi nog allihopa. Men något som aldrig får hända är att jag eller någon av mina närmaste tappar hoppet om livet och om oss själva. För vad är det man brukar säga - Hoppet är det sista som lämnar människan. Och försvinner hoppet finns det inte mycket människa kvar. Jag vill att alla dom som är en del av mig ska ha något att vakna till varje morgon, att de ska ha en anledning att vilja gå upp ur sängen och att framgångarna ska lysa över dom. Så ja, något som helt enkelt aldrig får hända är att någon jag bryr mig mycket om ger upp. Det hade jag nog faktiskt inte klarat av.
/ Therese
Jag och Caroline samt några utav våra goa stallbrudar på bingolotto (fråga inte, haha) för någon månad sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0