Lång dag ...

Hej godingar,

Dagen i ära har spenderats mestadels i bilen, först i morse var de upp o fodra o släppa ut hästarna, sedan bar det av till Varberg för att hämta hem min fina prins igen som varit hos Sofia Kroon över helgen, skulle också ha provridit hästen Cezane men stackars Sofia har gått och blivit matförgiftad under natten så orkade inte änns kliva ur sängen, :(! Därmed ingen provridning men blir nog nästa vecka eller senare under veckan! :) Sedan började vi våran färd hemmåt med ett litet stopp i Kungsbacka hos Hoppryttaren och tränaren Peter Jansson som under hela min "hästuppväxt" varit en stor förebild, tränade lite för honom på ponny men sedan rann det ut i sanden, hur som helst... Så stannade vi där så han fick sig en titt på lille Patriks då jag och lille P ska börja träna för Peter o då är de främst P som ska träna, Peter ska hjälpa mig rida till honom o sedan får vi se hur det går därifrån :) om de blir o sälja eller till att fortsätta kämpa några år eller hur det nu blir.....

Peter är otroligt duktig o rutinerad på alla typer av hästar men han är en av dom bästa på extra svåra till o med kaxiga hästar o de är väl bara o inse att Patriks är en av dom ;) haha..

På torsdag händer det grejer också serrni, då drar jag upp till strömsholm för att provrida en 5 åring. Hon är ett sto på 5 år, går 115 nu men har kapacitet för minst 140 säger dom så vi får väl se! :) Låter ju positivt men de gör de ju oftast i en annons ;)! Hon har ett väldigt konstigt namn men kallas iaf Klara o de kan jag stava till så vi skriver så. Hon är 162 cm just nu blir ju lite till, och har mycket "GO", sånt gillar jag ju!

Här kommer lite bilder på Cezane, Klara o en länk med film på Klara som ni gärna får kika på o kommentera!

/Caroline

LÄNK:    http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=539744


Klara m. sin ryttare Viktor

Hoppning, Klara o Viktor

Cezane sto född 06

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0