Livet som gymkhanaryttare

Iallafall mitt liv som gymkhanaryttare, sen ser väl allas olika ut, kom ihåg att jag inte rider särskilt mycket gymkhana längre utan detta är hur de har sett ut och även hur de dalat ut aningens.

Gymkhanasporten kan givetvis bli lite enformig, men att tävla i lag är ju alltid väldigt roligt! I gymkhana får du ju välja liksom, individuellt? Par? o Lag! Allt finns, och gillar man bara de ena eller så så måste man inte göra allt. Det är ju ganska lyxigt att få välja, hoppning är ju nästan alltid individuellt om du inte rider cupper eller divisioner! Det är verkligen gymkhanans framsida, baksidan är ju att de kan bli lite enformigt, man får bara rida på ponnys vilket jag personligen blir uttråkad av, givetvis hade jag inte valt att rida storhäst i gymkhana men de är också därför jag hoppar på sidan av för att få rida storhäst också.

Som gymkhanaryttaren jag var förut kretsade allt kring just gymkhana och de är varken bra eller kul i längden, och eftersom sporten i Sverige är så liten innebär det mycket intriger eftersom dom som rider gymkhana oftast är VÄLDIGT insatta. Jag gillar inte intriger, önskar av hela mitt hjärta att man bara kunde vara glad för varandras skulle i alla lägen. Ne självklart kan gymkhanan vara jätterolig med alla GOA vänner och mycket fart o fläkt men det finns baksidor också. Inget som egentligen bör hindra en för alla sporter har baksidor men gymkhanan får ofta höra sina väldigt mycket, jag håller på att lägga av men kan ärligt säga att alla som inte har provat borde göra de innan man smutskastar något! :)

/ Carro

Härlig bild på Kim Strach och TyWay "TW" från PAR SM 2011 :) Jag har tagit bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0