När och varför jag börja rida!

Jag började rida när jag var typ 6 år, ponny ledning på GFRK,
här är jag och ponnyn Romeo! :) mycket nöjd liten tjej!

Sen började jag rida på en B-ponny som hette Pontus, i ca 2-3 år red jag på honom,
han lärde mig massor, skritt, trav, rida lätt, galoppera, hoppa, hoppa bana, och han kunde stegra på kommando så de fick jag träna på haha, Selina som ägde honom hjälpte mig hur mycket som helst, han var 5 när hon fick honom o då var hon bara typ 11 år, på bilden som kommer här är han 20 nånting och Selina ägde honom fortfarande, tyvärr är han död nu, RIP! <3 Men han lärde mig alla grunder och hoppa till o med min första Clear Round på honom,

Jag o Pontus <3
Där efter red jag på ridskola ett tag, GFRK! Sedan köpte vi min första ponny, LaVita
liten belgisk welsh som hade gått medelsvår men var toppen snäll,

Efter ett tag var vi tvugna att sälja henne då red jag på ridskola igen i 5 år, började tävla Bohuscupen och sådant på lektionsponnys, bla Cloetta o Farina, Cloetta är skäcken!


Därefter fick jag min andra ponny Camelot när jag fyllde 15, jag o Cammsi är till vänster på nästa bild. Med Camelot tävlade jag upp till Regional LättB+5, han var verkligen världens schysstaste ponny!

Saknar honom över allt annat då han också är såld nu, men bor nära oss och har det verkligen jättebra!
Nu fick ni typ följa hela min riduppväxt, förutom gymkhanan. Men det kan vi ta en annan dag om ni vill! Jag började rida av samma anledning som alla andra småtjejer antar jag, att man bara älskar hästar o My little ponys, hihi!
Hoppas ni fick smakprov på det ni ville, Puss puss :)

/Caroline

Kommentarer
Postat av: elin

jag vill veta varför du började rida gymkhana :D

2011-10-16 @ 19:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0