Bacardi

Dags att berätta lite om Bacardi,
Bacardi är en häst vi köpte från en hästhandlare för snart 2 årsen, när vi tog hem honom såg han ut som ett skelett och hade inte en muskel i kroppen. Han var otroligt osäker på människan och kunde i princip inget annat än o skritta, trava ta sig fram i galopp och ta sig över hinder.. Inge grund kunskaper som tex galoppfattning eller liknande.. Stor kille med stort hjärta!



Jag jobbade honom mycket från marken med tömkörning och en hel del ridning, vilket till slut började ge resultat och de visade sig vara en riktigt fin häst med god kapacitet när han fick lite muskler, tyvärr var han ju som en unghäst i psyket och blev trotsig och började resa sig och lufthoppa och bråka rätt mycket, ett tag skrämde han mig så pass att jag bara tömkörde och hade en tjej som hjälpte mig o rida ett par dagar i veckan, men efter ett tag började även jag rida honom igen.

Tyvärr insåg jag efter ett tag att jag inte hade tid och lägga så mycket jobb som han krävde, därför är han nu såld upp till Norrland där dom lägger mycket krut på honom som hopphäst, han har de superbra!
Men jag kommer aldrig och glömma honom, min fina prins!



Han ligger mig väldigt varmt om hjärtat just för att vi "räddade" honom från ett liv som slakthäst, och för att jag la väldigt mycket tid på honom, på de var de faktiskt jag som döpte honom! :)
Tror fortfarande att de är en väldigt fin kille med mycket hopp och kapacitet, och hoppas få se honom på tävlingsbanorna fram över..

Jag saknar honom något helt otroligt men erkänner de sällan,
de är helt enkelt för svårt.
<3



//Caroline


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Bacardi kommer vel från Danmark?

2012-04-12 @ 16:08:07
URL: http://mathildaasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0