Bohuscupen

De här med stilhoppning har jag gillat förr, men mer o mer ser man hur orättvis bedömningen ofta är.. Igår var vi på GFRK och hoppade omg 1 av Bohuscupen på häst, eftersom Patriks behöver komma ut o tävla så åkte jag med på honom! Kan börja med o berätta att han skötte sig jättebra! Men tillbaka till ämnet..

Stilbedömningen igår var något utav de värsta jag varit med om, domare dömer helt olika men dom har ju regler o normer att följa? Alla stildomare har samma regler - så varför gör vissa som dom vill? Ex när hon hade bedömt mina vägar igår, jag hade ett stop på ettan i andra klassen gjorde en volt och hoppade de sedan, resten av banan gick han superfint! Jag hade ett lite högre tempo än annars men red samma vägar som alla andra gjorde? Sen fick jag en 3a i bedömning på vägarna, eh okej... Så står de i kommentaren - till hinder 1, hon menar alltså att när jag fick ett stop så var vägen dålig till hindret när jag skulle hoppa de andra gången (Han stod emot som ett as), en 3a i bedömningen står som ganska dåligt, ganska dåligt? Tack så mycket, jag red samma vägar som alla andra men bara för att jag fick ett stop på ettan så drar hon ner alla vägar till en 3a? Så bedömar man faktiskt inte! De vet till o med jag...

De var helt sjukt mycket klagomål på bedömningen igår, vilket jag förstår vi har många varit med o hoppat stilhoppning förr och alla vet att sådär har de aldrig tidigare bedömts! Jag tänker såhär, kan man inte hitta en rättvis och duktig och ambitiös domare till bohuscupen som dömer schysst - seröst bohuscupen är den lägsta nivån du kan hoppa den är till för att hjälpa folk vidare i deras karriär inte för att dom ska bedömas hårt o åka hem med sämre självförtroende - iallafall kan man inte hitta en domare som dömer därefter så ska man inte ha bohuscupen i stil, de säger sig självt! Stildomaren från igår (jag behöver inte nämna namnet) får fetaste dissen av mig.. Tyckte inte hon visste vad hon höll på med, och uppenbarligen många som höll med!

Alleby slutade förövrigt som 6a med laget - inte så bra!
Puss o Kram //Caroline

                                    

Kommentarer
Postat av: A-C

Kollade precis resultatlistan för igår och förstår inte vad de gjort eller tänker jag fel ?! Inte ska väl ett pet eller vägran dras av stilbedömningen ? Stilen bedöms väl separat från tex en vägran och redovisas separat ! Eller har jag fel ?

2012-04-02 @ 22:33:54
Postat av: Hanna

Håller med dig till fullo! Kaos.. Tror två kvinnor hos oss har skickat in en protest :p

2012-04-03 @ 08:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0