Dressyr

Red som sagt dressyr för Tora idag, började helt ok men gick efter ett litet tag över till riktig skit.. Jag kände mig som en nybörjare och ingenting funkade, ville typ ge upp.. Hästen var jobbig när han blev ensam och skulle försöka kaxa emot o hålla på, tur som fan säger jag bara att Tora är en sådan sjukt bra tränare!

För efter vi hade kämpat och hon förklarade så jag verkligen förstod hur och varför så blev de sjukt bra, på slutet gick han som en dröm men mina ben höll på o trilla av haha, kämpade som en gris.. Gjorde en del skänkelvikningar och jobbade med att han skulle hålla takten och spåra igenom alla spår och övningar, han slänger ju gärna iväg rumpan och kränger emot mig! ;)

Blev i varje fall ett bra resultat och jag hoppas att han är lika härlig och rida på imorgon! Ser verkligen fram emot hans första riktiga dressyrtävling nu, ska ska bli riktigt roligt, behöver dock börja träna på program snart, för sådant är jag inte så bra på! Är ju verkligen hoppryttare ut i fingerspetsarna när de kommer till de, haha!

Anyways, cred till min fina kille! :)
Puss o Kram //Caroline

                                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0