Dressyrträning

Tränade dressyr igår för Marie Thorwald även kallad Tora! Hon är en B tränare i dressyr som även vidareutvecklar andra tränare osv... Red i varje fall på Patriks för henne igår, och resultatet blev riktigt bra, hon var verkligen skitgrymm, dressyr har aldrig riktigt varit min grej, och jag har sällan tyckt att de är särskilt roligt men igår varit de verkligen skitkul! Hon berömde min sits mycket och tyckte att jag kämpade på bra, hon tyckte absolut att P var en fin häst men att han måste ridas lite annorlunda, vilket vi tränade på igår!

Han har bra taktfasta gångarter, men behöver stärka sig i ryggen och rumpan, han har lätt för o spänna sig i ryggen och bli stel i nacken, så vi jobbade mycket med o få honom och bjuda på bettet mera, säka sig mer framåt neråt och inte knäppa av, vi jobbade mycket med skritten för att de var där han var som svagast, och så fort vi fick till formen och takten i skritten så gick trav o galopp helt sjukt mycket bättre också! Galet fin häst hade jag igår, kunde inte sluta le, han var verkligen så duktig! Oh Tora var helt grymm!!!!

Nästa vecka kommer hon tillbaka igen för att vi ska jobba vidare med detta, och nu känner jag verkligen att jag vill och tycker de är roligt! Han är väldigt svag för högerskänkeln så de måste vi jobba vidare på och så måste jag stärka sitsen i höger varvet! Annars tyckte hon att vi låg på LA snart Msv, vilket inte är illa pinkat, jag tänkte mig typ LB max, haha! Well well, nu var den delen fördig till flyinge, bara personligt brev kvar........ Crap! Vet inte vad jag ska skriva....

Anyways, hörs sen! Puss o Kram!
//Caroline

                                  
                           Bild från tidigare tillfälle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0