Galen häst!

Idag har Ninja varit kort sagt skogstokig, fett jobbig på riktigt! Skulle hoppa lite, så regnade de så jag red med på en hopplektion istället för o rida själv.. Hehe aa.. Hästen var på sitt absolut jobbigaste humör, hets hets hets var de enda som fanns i skallen på henne idag, jäkla mongo häst! Hon är otroligt känslig i munnen också och när jag tar i henne studsar hon bara omkring och tänker inte hoppa? hmm.. Så hon lekte rövare en bra stund och stog på bakbenen lite och slängde omkring mig åt alla håll o kanter, säger bara tacka gudarna för att jag red med bett och inte hackamore!!! Haha.. Anyways, efter ett tag gick de o hoppa iallafall, men hon sprang som en jäkla raket, brukar ändå kunna ha relativt kort galopp när vi hoppa så små språng som 80-90, men nee inte idag - full sula! De var de ändå som fanns i hennes huvud, haha tokstolle! Tur att man älskar dom där djuren ibland alltså, annars hade de kunnat sluta illa för deras del haha, nerå även om hon var pigg o sprang mycket så skötte hon sig fint på slutet och hoppa de jag styrde mot ungefär så de gör inte så mycket! :) Alla har vi våra dagar!

Oj vad lång text i ett stycke de blev där, aja de gör väl inget! Patriks fick iallafall stå idag för jag kände inte att jag hade ork o rida honom och rida på P utan energi kan bara sluta i katastrof! I övrigt har jag varit på riktigt gott humör idag med tanke på omständigheterna och ändå kännt att de finns hopp för lite lycka ute i världen!

Imorn sticker vi ju! Wiho, haha! Puss o Kram på er!
//Caroline

                                           
                                            Ninja idag! Haha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0