Hopp och lek

Hej allihopa!
Kom hem från stallet för en stund sedan och har nu roat mig med lite livsnödvändiga saker så som äta och duscha. Eftersom det var så himla tråkigt väder idag valde jag att vara med och rida på en av lektionerna som klubben håller i, en som kallas för Hopp Special vilket är några av våra duktigaste ryttare på storhäst.

Misti var till en början väldigt skeptisk till detta förslag och tyckte att det kändes väldigt läskigt med alla hästarna (vi är 8 st i en sån grupp, många fler än vad Misti är van vid!). Men mot slutet släppte hon litegranna och fokuserade på hoppningen. Dock känns det som att såväl jag som Misti saknar lite motivation i hoppningen just nu, så jag försöker att endast träna lätt och roligt samt varva ridning på banan med uteritter så mycket som det bara går. Mitt mål är att försöka komma ut tre dagar i veckan och rida max tre dagar i paddock, och så får hon ju såklart vila någon dag också. Tror det är viktigt att variera hästarna, både för musklerna och psykets skull!

Nu ska jag alldeles strax krypa ner i min säng, men först väntar plugg plugg och ännu mera plugg. Studenten är dock nära, endast 45 dagar kvar nu!

/ Therese


Bild från i höstas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0