Hoppträning för Emma Emanuelsson

Hej allihopa!
Jag kom nyss hem från hoppträning för Emma, och har precis stoppat i mig lite mat. Nu sitter jag och trycker i mig chips och godis och njuter av att äntligen vara hemma. Det har varit en lång dag!

Träningen gick iallafall bra, Misti var pigg och glad och tyckte att det var riktigt roligt att få hoppa. Vi jobbade mycket styrka idag både genom hoppning på volt och även genom en "serie" på långsidan bestående av studs -> oxer -> studs. Avslutade med att hoppa lite på linjer och sedan sätta ihop alltihopa till en bana. Kändes härligt att "gamla vanliga" Misti var tillbaka, den som älskar att hoppa över allt annat! Jag tror att hon är otroligt påverkad av väderomställningar och eftersom vädret verkligen är kaos just nu blir hon trött. Men idag var hon som sagt som vanligt :) Kändes skönt!

Nu ska jag ta tag i högen med allt plugg som behöver göras, vi hörs senare!

/ Therese

Bild från senast vi var hos Emma och hoppade

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej !

Jätte fin blogg!!

Men kan ni/ du hjälpa mig med en sak? Ge mig tips eller så.

Jag har ridit på ridskola i 4 år och jag har nu i höstas börjat rida i en Ungdoms 3a med stora hästar. Men då kom problemet, jag blev rädd för att hoppa.. I början var det inga problem men sen med tiden blev jag räddare och räddare.. Jag har trillat av många gånger nu när jag har hoppat alla trillar av jag vet men nu känns det inte bekvämt längre. Och att jag oftast aldrig reser mig upp ''i tid'' utan bara dunsar ner i sadeln. Alla i min grupp är jätte duktiga på det här och jag knner mig helt ur usel!! Detta var inget problem när jag red ponnys. Men jag vill inte gå tillbaka och rida dem för jag har en jätte bra ridlärare och jag ÄLSKAr verkligen att rida stora hästar!Men jag vågar ändå inte prata med min ridlärare om det här. Kan inte du/ ni ge mig tips som kan hjälpa mig komma över min rädsla?

skulle vara jätte snällt isånna fall :)

2012-04-30 @ 21:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0