Mina delmål,

I min ridning delar jag upp mitt högsta mål i ett antal delmål, och dessa delmål ska vara full uppnåeliga och peppa mig att fortsätta kämpa. Sedan jag var hos Claes har två mål åkt upp högst på listan, och jag tänkte dela med mig av dessa för er.

Delmål 1
Hitta en bra form och stärka Misti i denna.

Jag har under en tidsperiod haft problem med att hitta en rund och avslappnad form på Misti där hon arbetar igenom kroppen utan att spänna vare sig rygg eller nacke. Detta jobbade vi extremt mycket med hos Claes, och jag har sedan dess haft en otroligt härlig känsla och hittat rätt. Mitt mål är att behålla denna känsla och därifrån utveckla Misti som idag är lite väl låg i sin form (för att undvika att hon spänner sig) till en bra "mellanform" där hon kan stärka sig och så småning om klara av att gå ännu högre och med mer tryck från bakbenen. Så delmål 1 är att hitta en bra mellanform.



Delmål 2
Om man nu kan kalla detta för ett mål eller ej går att diskutera, men nästa mål är iallafall att få upp Misti ordentligt i vikt. Ungefär 40 kg skulle hon väl behöva extra ur den vikt hon har nu, i såväl fett som muskler. Lättare sagt än gjort kan jag lova, hon är inte direkt lättfödd den lilla damen...
Så delmål 2 är att få Misti att öka i vikt och dessutom hitta en foderstat hon fungerar bra på och äter ordentligt.



/ Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0