Tips från coachen

Hej allihopa!
Kvällen har ägnats åt att putsa mina två älsklingar: cwd sadel och Eric le Tixerant gjord. Fick verkligen panik på att de var så smutsiga i stallet så kastade in dom i baksätet på bilen och nu hänger dom finputsade nere i hallen.

Tänkte dela med er lite av mina bästa tips om produkter vid just lädervård, för det är sjukt viktigt att ta hand om sina saker så man slipper köpa nya stup i kvarten. Extra tråkigt är det ju självklart om man köper lite dyrare saker som går sönder för att man inte tar hand om det... Så jag brukar försöka vara supernogrann med mina saker!

1. Jag börjar alltid med att putsa av alla mina lädersaker med lädertvål, min favorit kommer från Schockemöhle och är på praktisk sprayflaska. Helt enkelt bara att spraya på, gnugga med en svamp och torka av överflödig tvål+smuts med en handduk. Superenkelt!

2. Efter tvålen kommer min absoluta favoritprodukt in i bilden: Bates Leather Cream. Detta är en vit "pasta" på tub som är rätt tjock i konsistensen och som verkligen är helt fantastiskt bra. Återfuktar och impregnerar lädret och ger färgen på lädret en härlig lyster, samtidigt som sadlar gjorda av kalvskinn så som min återfår sitt naturliga grepp. Jag brukar smörja in ett lager av denna creme, ganska överdrivet mycket så det blir ett vitt lager på hela sadeln och sedan låta det verka ett par timmar eller bäst av allt över natten. Torkar sedan av överflödig creme med en handduk, och vips! Sadeln ser som ny ut igen.

/ Therese

Favoritprodukten! Strax över 300 kr kostar en tub om jag inte minns fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0