Träningshelg

Hej allihopa!
Min uppdatering har det senaste verkligen varit helt jäkla kass på ren svenska, och jag har nog inget mer att försvara med mig än att jag helt enkelt inte har haft varken lust eller ork. Det har hänt så himla mycket i mitt liv det senaste, och jag hänger knappt med i svängarna själv. Jag har fyllt 18, och jag har till och med lyckats få körkort. Mitt upp i allt passade jag även på att sticka upp till Sjuntorp i fredags kväll och hem till Claes Peterzén som ni tidigare har läst om i bloggen, min absoluta favorittränare.

Och jag kan inte mycket mer än att utvärdera helgen som fantastisk. På ett antal träningspass vände markarbetet som jag har haft sånt problem med att hitta rätt från 0 till 100, och från en ganska stel och osammarbetsvillig Misti på fredag kväll satt jag på lördag på en ambitiös och tillgiven häst med otroligt mycket gång. Jag tror faktiskt att Claes har magiska krafter, helt ärligt.

Vi jobbade otroligt mycket med min sits och hur jag ska jobba min Misti på bästa sätt. Hon är lite speciell och framförall otroligt känslig och blir lätt stel och spänd i ryggen om jag slarvar med ridningen en dag. Detta resulterar till att hon kortar sitt steg och spänner sig ännu mer, ja ni fattar. Ond cirkel helt enkelt. Vi jobbade mycket med att hitta rätt känsla och att jag ska förstå vad jag är ute efter, och jag har så himla motivation till att verkligen kämpa för det här nu! Det kommer att bli så jäkla bra tillslut, det är jag övertygad om.

Tyvärr blev det inga bilder ifrån helgen, jag hade dock gärna velat visa er hans gård någon dag. Det är som tiden har pausats där, och jag måste nog säga att det är där jag mår som bäst.

/ Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0