365 dagar

För 365 dagar sedan låg jag just nu på Östra Sjukhuset fullpumpad med morfin och fastspänd på ett spineboard, helt oviss om framtiden. Skulle jag kunna gå? Skulle jag kunna rida igen? Och framför allt: Skulle jag någonsin våga rida igen?

Idag var jag ute och galopperade på Misti i skogen, med smärtan fortfarande malande i bakhuvudet - minnena väcks upp igen och jag kände hur kroppen omedvetet klamrade sig fast lite extra på hästen. Och gissa vad? Det var lägesedan jag kände mig så levande. För trots att det ibland skrämmer mig, trots att Misti ibland skrämmer mig, vet jag att det är detta jag vill göra. Det är på hennes rygg jag vill vara.

Skadan var på många sätt det värsta jag har varit med om so far. Men när jag tittar tillbaka ser jag inte bara smärta, utan jag ser även ljuspunkter. Det har blivit en del av den jag är, och allt det tunga och jobbiga fick mig att inse hur mycket jag verkligen vill det här. Hur mycket jag älskar att rida, och framförallt hur mycket jag älskar min Misti.

You live - You learn.
Och ett år senare kan jag faktiskt erkänna att skadan kan vara något av det bästa (och värsta) som hänt mig.

/ Therese


Both good and bad times - We've been through them all
You make me rise when I fall

Kommentarer
Postat av: Lisbeth Ingvarsson

Du är tuff som kom tillbaka. Utan ryggrad står man sej slätt på hästryggen, både i verkliga livet och som en metafor...

2012-02-09 @ 21:42:14
Postat av: anna

Vet inte om du vill, men Kan du berätta vad som hände?

2012-02-09 @ 22:50:12
Postat av: Mathilda Efraimsson

AA kan du beträta den dära historien om när du ramlad av oh skadade dig fast en att jag har hört den flera hundra gåger käns det som. Men vad kul att gå galopera sådär det skulle jag ochså göra



Hejdå!!

2012-02-10 @ 14:15:20
URL: http://mathildaefraimssonsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0