Åååh.. så typiskt!

Jahopp... Planering har inte riktigt hållt, tidplanen har funkat. Men min planering blev förstörd...
Var ju uppe med tuppen i morse och åkte upp till stallet för o hoppa Patriks och rida United...

Blev inte mycket med den hoppningen, för när jag kom bort till menegen i tron om o få rida helt ensam o ostörd var där en privatlektion?! Vi har en whiteboard tavla på stallet där privatlektioner, löshoppningar, träningar och allt sådant måste skrivas upp! Så man kan anpassa sig efter detta.. Men ICKE, nu var de privat lektion från 9-10 10-11 11-12.. Endast en uppskriven och de var den som var mellan 11-12! INTE OKEJ?!

Så iallafall, när jag kombort till manegen 9.30 så kunde jag inte ju inte ställa upp några hinder? Sur som tusan fick jag ju rida dressyr på P då.. Blev inget bra med de, jo högergaloppen var han kalasfin, men resten av ridpasset var K A T A S T R O F... Kanske inte så illa men de var inte bra... Kände mig väldigt missnöjd när jag kom bort till stallet, och på inte tal om besviken! :(

Sen red jag United en stund, min lilla tjej har ju väldigt mycket humör.. haha! Och så kan hon inte rygga, något jag tycker en häst ska kunna, lite ouppfostrat annars.. Så jag kämpade med en häst som stod och studsa på bakbenen i typ 10 minuter innan hon fatta vad jag menade ;)! Dock snabblärd liten tjej! Men också väldigt envis.. Efter hand vart hon hur duktig som helst och ville rygga så fort jag gjorde halt, haha! Men hon var iallafall superfin o mjuk, och lugn o behaglig för en gångs skull ;)! Haha, var verkligen toppen härligt och rida henne idag! :)

For sedan ned till vårt stall hemma och gjorde i ordning Sophie för träning, träningen gick ganska bra! Inte mycket o gnälla över förutom att Sophie var lite slö, men de gör inte så mycket! Tror hon sparar på krafterna! Haha..

Efter träningen stack jag upp till alleby igen och mockade och gjorde foderspänner till mina hästar, kastade mig i bilen på nytt och åkte till Bulycke för att kolla på Therese när hon tränade för Emma Emanuelsson! Gick verkligen kanonbra! Hon o Misti bevisade verkligen för Emma att dom var minst så duktiga som alla andra! :) Bort till ICA efter de, och nu kom jag hem! Vart en lång dag med alldeles för lite o äta, så nu ska jag o Mammsen laga tacos! Mumms :)!!

Skriver senare, puss o kram!

//Caroline

                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0