En del av mitt liv

Det känns ibland som att den här bloggen blir väl opersonlig,
som att jag ibland gömmer mig bakom modetips och ridövningar, glömmer bort att visa vem jag egentligen är.
Jag läste precis ett väldigt inspirerande inlägg hos Tyras.se där hon beskriver hur hon vill vara en blogg som folk blir inspirerade av på många plan, och jag vill verkligen vara likadan. Jag vill visa vad jag tycker är snyggast just nu, vad jag just nu tränar på inom ridsporten men också vem jag är.

Så vem är jag, Therese Andersson, egentligen? Jag hatar att gå upp på morgonen till och börja med. Min favoritmat är (för det mesta) potatisgratäng med oxfilé och jag önskar att jag kunde gå ner ett par kilo till i vikt. Inte för att jag egentligen behöver det, utan för att jag hade mått bättre med mig själv då. Jag värderar tillit högst av allt i världen och jag har ett milslångt tålamod. Jag har världens ångest för att jag tar studenten till sommaren och inte har en aning om vad nästa steg blir, samtidigt kan jag knappt vänta på att få kasta mig ut i det okända. Jag älskar min häst och min största rädsla är att hon inte ska få det bra om jag på något sätt skulle försvinna från ridningen. Det är min största motivation att lyckas - att Misti av någon konstig anledning har lagt sitt hjärta och tillit i mina händer. Något som hon inte har gjort till så många tidigare. Min högsta dröm är att föralltid få vara lycklig. Att en dag hitta kärleken, någon som förstår sig på mig och den jag är. Som hjälper mig att lyckas och som pushar på när allt går åt helvete. Jag har dessutom en handfull underbara människor som jag har turen att kalla för mina riktiga vänner, och som jag kan gå genom eld tillsammans med. Kvalitet går före kvantitet när det gäller mig. Jag har världens största "vill-ha begär" och önskar att allt det jag vill ha hände redan igår.

Jag är verkligen inte perfekt, men jag försöker att alltid vara jag. Och även när jag misslyckas med att vara mig själv så försöker jag att hitta tillbaka dit igen. Jag försöker att inspirera er, mina kära bloggläsare, till att vara detsamma. Till att stå upp för er själva och vara fyllda av ödmjukhet inför andra människor. Livet har så himla mycket mer att bjuda på än det som vi kallar för mode och pengar.

Så här har ni mig. I svarta ord på ett vitt dokument. Och jag lovar att ni kommer få se mer av denna Therese.

/ T


Kommentarer
Postat av: Peder

Underbara människa! Jag älskar dig tjejen!

2012-02-27 @ 23:05:07
Postat av: Arvid Banryd

Du missade mig vafan! ;P <3

2012-02-28 @ 01:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0