Fina häst!

Hej allihopa! 
Efter att ha slängt i mig ett mål mat är jag nu fit for fight igen.
Helt sjukt vad trött man kan bli av att träna ett par timmar. Dom som säger att hästhoppning inte är jobbigt vet kort sagt inte vad dom pratar om ;).

Iallafall så gick träningen jättebra. Misti var på underbart humör och Emma hjälpte mig att rätta till min sits litegranna. Jag har en tendens att "kasta" mig över hinder som om det vore 140 högt, det bottnar i att jag är så himla rädd att störa Misti. Dock har detta en bieffekt, när vi landar har jag inte hunnit komma tillbaka i sadeln vilket resulterar i att jag först tre galoppsprång efter hinder kan börja inverka på henne. På linjer där det är tre meter mellan hindrerna får jag med andra ord problem ;) Haha.

Vi tränade mycket konstiga linjer och relaterade avstånd, Misti var på hugget som vanligt men lyssnade faktiskt på piloten där uppe ibland! Kors i taket.

Avslutade träningen med att hoppa en bana på 1m -1,10m med något hinder som var lite högre. Fick in ett himla bra flyt och en riktigt bra runda där det verkligen kändes som att allt stämde. Nöjde mig där eftersom vi inte har tränat på riktigt länge och eftersom vi fick in en bra känsla. Härliga häst! Jag är allt lyckligt lottad.

Pappa fick med sig kameran och lyckades (hör och häpna) ta en del fina bilder.
Självklart slänger jag upp dom åt alla våra fina läsare!

/ Therese












Kommentarer
Postat av: Matilda :)

Fina! Ni kommer gå långt!

2012-02-19 @ 20:38:22
URL: http://matildaternrud.blogg.se/
Postat av: Matilda

Åh va kul och träna för Emma! Det är många som säger att hon är jätte bra! Jag har själv velat göra det men hon är uppbokad alla veckodagar. Hur fick du en plats för henne? Och hur var hon att träna för? Och hur var de andra som tränade för henne? Många frågor :P men är så nyfiken!!! Ni har en jätte bra blogg btw!

2012-02-20 @ 08:41:57
Postat av: Maria A

Underbar läsning och såå fina kort!

2012-02-21 @ 18:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0