Historian om Mr. Polo

2007 i juni, flyttade lille Polo hem till oss, vi åkte ner till Malmö för o möta upp transportören han åkt med från England till Sverige, när han kom ut lastbilen var han så liten och tunn efter den långa resan att han såg ut som ett litet föl, men gick ändå supersnällt på transporten!

I maj 2007 red jag mitt första EM i England, jag var 16 år gammal då och vi skulle flyga över och låna ponnys! Först hittade jag en annan ponny som var större en Polo som jag tyckte om och ville köpa med hem, (eftersom Polo är väldigt liten funderade jag inte änns på honom först) men den såldes framför näsan på oss (tur eftersom den hittades död i hagen knappt ett år senare) till några tyskar. Sedan började vi fundera på Polo, men han var mycket dyrare än vad mamma hade räknat med så hon var väldigt tveksam. Men hur som helst, vi lyckades köpa honom och ca 1 månad senare stod han hemma i stallet! Lille grisen!

Vi red vår första tävling i Sverige ihop i början av Augusti (tror jag) Swedish Individuals, och blev en 3e plats! Andra tävlingen var också en individuell, Individuellt SM och vi plocka brons.
-Därefter har vi gått igenom så himla mycket ihop, EM, VM, Scandinavium, SM-guld och massa andra resor och tävlingar.

Utan Polo hade jag aldrig fått uppleva sådana underbara stunder genom gymkhanan som jag faktiskt har gjort. Polo har hjälpt mig igenom så himla mycket, stärkt mitt självförtroende och hjälpt mig och leva i en värld jag drömt om under hela min uppväxt! Den ponnyn är värd mer än alla pengar i världen, han äger mitt hjärta och kommer med största sannorlikhet aldrig att säljas.




Jag och Polo, träning innan första LAG SM 2007


Första året på Scandinavium, debut för oss båda!


En film jag fick av ett "fan" för ett par årsen!


En film jag gjorde till världens bästa ponny i slutet av 2008,
jag älskar dig över allt annat! <3

//Caroline

Kommentarer
Postat av: Elin

Ni två är verkligen oslagbara! Så grymma så de inte finns!

2012-02-18 @ 20:34:45
Postat av: Michelle n

Gillar när folk tar bilder och tar bort mitt namn. moget. lagbrott på det ;)

men riktigt fina videor. Polo e legend asså.

grymt gymkhana par! känns inte som de e samma gymkhana när inte ni är med!

2012-02-18 @ 21:29:51
URL: http://www.michellejohannanylen.weebly.com
Postat av: Lisbeth Ingvarsson

Michelle N: Hur funkar det - följer ditt namn alltid med om man inte aktivt tar bort det? Om man går en annan väg - kan man tappa bort namnet då? Jag vet inget om detta, det är därför jag frågar.

2012-02-18 @ 21:40:00
Postat av: Mathilda Efraimsson

2012-02-19 @ 08:33:46
Postat av: Mathilda Efraimsson

Gud ni är så fina tillsamans den sista bilden ar så fin när ni är tillsamans så är lixom allting bra jag började nestan gråta för den var så fin.

2012-02-19 @ 08:35:13
URL: http://mathildaefraimssonsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0