Ice Vibe Boot

Hej allihopa!
Passet på Misti gick bra, då Mikael var sjuk blev det istället en annan tränare vid namn Christel som höll i lektionen. Vi tränade mycket på tagen framdel/bakdel, tempoväxlingar och i mitt fall framförallt på att runda Misti i formen och inte få henne stel och hög. Efter en stund blev hon riktigt riktigt trevlig, och jag är nöjd med dagens pass.

Nu undrar ni säkert över rubriken, och jag lovar att förklara vad detta fantastiska är för något. På GHS mässan lanserades en ny form av stallpad vid namn "Ice Vibe Boot" av märket Horseware. Denna pad kan användas både med och utan de två kylpaddarna, och är försedda med motorer som får benskydden att vibrera. Detta skapar blodcirkulation hos hästarna och motverkar på så sätt skador samt förhindrar svullnader. Jag blev riktigt sugen på ett par sådana, men när jag kom var skydden redan slut. Nästa leverans kommer i mitten på april, så jag får helt enkelt ta och vänta tills dess.

Priset på dessa godingar är 1695 :-, och jag har hört att flera av ridsportens elit har nappat på konceptet. Vad tror ni kära läsare? Är detta något ni hade kunnat tänka er att investera i?

/ Therese



Kommentarer
Postat av: Lisbeth Ingvarsson

Det pinglar varning för onödiga saker i mitt huvud. Det verkar framtaget för de som har så mycket häst att de inte har tid med dem, de som har sina dyra hästar stående en och en i små schackrutor i storlek konvalecenthage... Men jag kanske är onödigt misstänksam?

2012-02-29 @ 05:55:46
Postat av: claire

Using Ice for long periods of time anything more than 6mins kills tissue and creates scar tissue, maintaining bloodflow whilst cooling the leg not freezing helps to repair the damage we do every day. Horses are not bred to do the things we do and cortisone Ice and blistering are all invasive. Ice vibe is cool massage sounds ok to me

2012-03-10 @ 20:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0