Massagen!

Provade massage-padden på Patriks igår och även på United!
Båda 2 såg ut o trivas riktigt gött i den, och jag är verkligen sååå nöjd med den!
Väl investerade pengar definitivt!

Patriks fick den innan ridpasset i ett såkallat "före ridpass program", de är en typ av uppvärmingsmassage som värmer upp och stimulerar musklerna så dom inte är kalla och ihopdragna, väldigt bra på en äldre häst kan jag tänka mig, eller på en häst som är väldigt stel. Patriks är väldigt "ostel" om man nu kan säga så haha, men eftersom de ösregnat på dom ute i hagen idag tänkte jag att han kanske var lite kall trots sitt 300g täcke, så tänkte att massagepadden, de blir bra! :) Och de blev de verkligen, gick väl inte yberbra o rida, men har svårt o tro att de är massagepaddens fel! haha.. Men han kändes ändå mjuk o rörlig och väldigt avslappnad.

Ninja fick de såkallade "efter ridpass programet" efter jag ridit, och detta är nog verkligen o föredra! Hon fick varva ner i stallgången medans jag mockade med massagepadden, och de såg hon otroligt nöjd ut med. Kan tänka mig att de programmet verkligen fungerar på alla typer av hästar och faktiskt hjälper dom att vara mjuka o musklerna till dagen efter, hellre än o bara ställa in dom i boxen så dom blir kalla o stela!

Några synpunkter?

//Carro


P med padden från igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0