Så mycket att göra på så himla lite tid

Hej allihopa!
Jag vet att jag är världens sämsta bloggare. Lovade massa inlägg idag, men det har helt enkelt inte funnits tid. Har varit fast i stallet sen klockan 10 imorse, och jag hade även lite lektioner idag.
Lektionerna gick riktigt bra, är nöjd med dom små barnen som fick kämpa hårt emellanåt! En sak är säker iallafall, det finns inget envisare än en ridskoleponny. Finns det några knep att komma undan så kan dom garanterat varenda ett. Suck...

Red även Misti en bra stund i manegen, fick lite hjälp av en vän som har tävlat mycket dressyr och som verkligen är skitduktig en stund och efter att hela manegen ekade "håll emot på yttertygeln, sträck handlederna" fick jag riktigt bra ordning på det hela. Jobbade lite på bommar, låg och rullade på två galoppbommar med 21 m avstånd och fokuserade mest på att få henne balanserad och att behålla samma tempo samt min egen avståndsbedömning som minst sagt har sämsta dagsformen någonsin. Men när vi väl får till det så blir det verkligen riktigt bra. Känns som att framtiden har en hel del kvar och bjuda på!

Imorgon ska jag träna för Mikael Jacobsson och på Söndag är även en hoppträning för Emma Emanuelsson inbokad. Ska bli riktigt roligt att träna för henne då jag inte gjort detta innan. Håll tummarna att väglaget är bra så att vi kommer iväg! Ingen mer snö nu tack.

/ Therese


Kommentarer
Postat av: Evelina - Vardag, foto & insperation

Du är verkligen en jätte bra ridlärare Therese ska du veta! :)

2012-02-16 @ 09:09:19
URL: http://evesfoto.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0