Utvärderar

Utvärderar från Björne träningen igår, och Ninja gick faktiskt riktigt bra! Underbara fina, vad stolt jag var över henne! Hon var superfin under uppvärmingen lugn o relativt stadig (riktigt stadig för o vara Ninja haha), och jag har som norm i mitt huvud att går uppvärmningen bra så går hoppningen kass, och om uppvärmningen går kasst så går hoppningen bra. Så när uppvärmningen gick så bra igår så tänkte jag typ crap, nu kommer hoppningen gå åt skogen.

Men icke! De gick ännu bättre i hoppningen och jag vågade verkligen vara kall och vänta in sprången, vilket gjorde att hon litade mer på mig och jag på henne, hon var superduktig, lilla hjärtat! <3 Det gjorde supermycket för mittt självförtroende och allt är tack vare Björne, fy sjutton vilken grymm tränare han är! Helt enorm!

Vi började under uppvärmningen med o jobba mycket på raka spår till o få med hästen i 90graders vändningar i likväl skritt, trav o galopp! I princip bara 2 punktsits och en del 3 punktsits i galoppen. Något jag behöver jobba med eftersom jag blir väldigt sittandes när jag hoppar Ninja, bättre på P men på Ninja blir jag tyvärr lite för nersutten i sadeln imellan och emot hinder. Såå de jobbade vi mycket med, sedan hoppade vi mycket med relaterade avstånd och en del böjda spår. Vi har ju lite svårt på relaterade avstånd eftersom hon gärna går iväg lite grann, så när de är trångt på 3 exempelvis blir sista oerhört kort och Ninnan blir gärna lite slarvig när hon kommer för nära.

Blev dock myyycket bättre på slutet och hon var superduktig sista rundan! Supernöjd! :)

//Caroline


Lätt sits från förra träningen för Björne! ;) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0