Varför ska du?

Anonym, Carro varför ska du sluta med gymkhana? Är de bara för att du gillar hoppning mera?

Varför jag slutar? Haha hmm, nää de är långt ifrån bara för att jag gillar hoppning mera?
Ska jag vara helt ärlig så är jag lååångt ifrån redo att släppa taget om gymkhanan för att jag tycker egentligen fortfarande att de är sjuuukt roligt och har absolut ingen lust och sluta egentligen.. Jag har möjlighet till en skitgrymm ponny som heter Chack och de gångna året har vart helt enormt! Men iaf, till varför jag lägger ner!

Jag lägger ner gymkhanan för att de blivit förstört på många sätt, de roliga försvinner mer och mer! Och folk förstör de, först ska de in en massa folk som bestämmer som EGENTLIGEN inte än har med gymkhana och göra, människor som ser ett litet kikhål att få makt att bestämma och styra något bara för att deras barn eller barn på deras ridklubb rider där? Man kan absolut undra varför, och tror inte de finns något bättre svar på den fråggan än att folk har makt behov.. De är alldeles för mycket lekstuga och svartsjuka för att sporten överhuvudtaget ska kunna överleva! Vuxna som förstör en sport för ungdomar, vad är grejjen liksom?

En annan anledning till att jag lägger av är att jag inte känner mig glad o gå till träning längre, jag får typ en klump i magen och känner oro och nedstämdhet typ som ett utstött barn gör av o gå till skolan. Jag känner mig oönskad där liksom, skitsnack och blickar gör ont hur gammal du än är. Och av personliga skäl kan jag inte byta klubb. Jag är trött på o bli motarbetad och känner att de inte är värt de längre, jag orkar inte känna hånet av motgång och en oönskad framgång jag vill bara känna mig nöjd o glad.

Främsta anledning är dock att vuxna förstör en sport för ungdomar, vuxna som morarbetar andras framgång bara för att de vill att deras kid eller ungdom ska få rida. Folk som inte spelar efter spelets regler. Folk som spelar efter sin egen svartsjuka o önskan att vara bäst. Eller snarare i tron att dom är bäst.

Jag känner mig nöjd och hålla på med hoppningen nu, jag sökte mig till hoppningen genom gymkhanans motgångar, efterhand förstod jag att de var de jag ville göra, tävla med mina kompisar på min sida. Jag ville ha deras stöd genom både motgång o framgång. Se deras glada ansikten o skratt när jag fick en placering, ha deras stöd o hjälp när jag vägra ut mig. Och de fick jag, istället för o känna sig hatad när man vinner känner man sig nöjd och tillfredställd med o ha sådana underbara vänner och lagkompisar som stöttar dig genom allt. De är inte värt de annars, man behöver inte vara bästisar utanför stallet, men dina lagkompisar är dina lagkompisar, thats it! Därav kände jag att hoppningen tog all min uppmärksamhet och gymkhanan kändes efter de bara som något jobbigt och tungt.

Varje dag försöker jag bevisa att jag förtjänar min älskade hästar, de är inte störtkul o gå ut o mocka 2 boxar o rida 2 hästar när de är -15 grader, men jag gör de för att jag vill bevisa för min mamma att jag förtjänar de hon gör för mig, att jag förtjänar allt hon lägger ner på de här likaväl som jag. Jag älskar Patriks o Jag älskar Ninja, dom är mina allt! Jag brinner för dom och numera brinner jag för hoppningen, som jag än gång brunnit för gymkhanan. De är de jag vill göra nu, gymkhanan är numera historia.

"Jag vänder aldrig blicken bakom mig, så brinn historia brinn"

//Caroline

                             


Kommentarer
Postat av: Michelle ''porris''

fyfan blir ju lite rörd.. :( mitt mål innan jag slutar gymkhana och skaffar storhäst, är att va med seniorlandslaget och vara med i scandinavium. det bästa skulle ju varit om jag kunde tävlat med dig, fyfan va kul det skulle varit! även dessa jävla blickar och skitsnack så vet du att du är helt grym, du gör det sjukt bra och du gör det så det ser så enkelt ut! du förtjänar det så mycket. Men man ska alltid följa sitt hjärta. finns här för dig porrporr!

2012-02-11 @ 22:04:45
Postat av: Michelle ''porris''

Sen tycker jag det är synd att en sån bra ryttare som dig ska sluta över en sån grej. Kan inte alla bara uppskatta och fatta hur bra lagkamrater man har? allt blir så mycket bättre och lättare.

2012-02-11 @ 22:06:40
Postat av: Lissie

Såå tråkigt att du slutar! Och sååå tråkigt att det är på dom grunderna du slutar :( Håller med Michelle, man får en tår i ögat...Hade nästan sett fram mot att se dig o Erika i paren ;)Hade varit sjukt kul! Men förstår dig fullständing! Kan bara inte fatta att man inte ser vilken enorm tillgång du är!! Men du kommer ha lika stor framgång i hoppning...kommer att se dig i Scandi. om ett par år!! Du är bäst Carro! Massa Kramar

2012-02-11 @ 22:39:32
Postat av: Elin

Jag håller med michelle över!

Trots allt som som går emot, och allt som sårar så tycker jag att du är stark som fortsätter och håller ut! Du är riktigt duktig på de du gör för att du inte ger upp!

Du har varit riktigt grym verkligen grym dessa åren inom gymkhana, och jag tycker också att de är synd att de ska sluta för en sån här sak! :( nu håller vi tummarna för att du ska komma lika långt inom hoppningen!!!! :)

2012-02-11 @ 22:45:55
Postat av: Mathilda Efraimsson

Det är synd att du kommer sluta men du måste få göra det som du känner att du vill göra. Jag kommer tt heja på dig sen på Lördagen oh nu får vi ju hoppas att det går bra!

2012-02-12 @ 09:31:30
URL: http://mathildaefraimssonsliv.blogg.se/
Postat av: matilda lorèn

Ja tycker du kan va me i dressyren i Bohus cupen istället, så vi får ihop ett dressyr häst lag ^^

2012-02-12 @ 15:56:08
Postat av: Hanneh

Jag har inte ridit gymkhana och vet inte hur det är, men jag skulle kunna tänka mig att det är en sak man 'växer ifrån' också. :-) Börjar kanske tycka att ponnyn är för liten och köper storhäst, vad vet jag? Men det är nått jag tror iaf. Så var det ju för mig, ponnyerna blev för små!

Oavsett så är det ju Ditt val Carro och jag vet att du kommer välja det som passar Dig bäst!

2012-02-13 @ 13:54:27
URL: http://coronaonslow.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0