Ännu fler frågor o svar!

Haha superkul att ni frågar så mycket roliga frågor! Glädjer mig verkligen :)!
Fick alltså lite fler frågor igår i mitt frågor o svarinlägg, här kommer dom o svaren till dessa!

Hur är era stall vänner? Alltså har alla egna hästar?
Tävlar dom på eran nivå också? ? Kan ni inte berätta lite om de stallet era hästar står i? är de vid Alleby? Sist men inte minst, berätta lite om alleby? Tack! :D

Mina stallvänner är helt underbara, vi har nästan alltid roligt med varandra, hjälps åt o är omtänksamma. Jag skäms aldrig över ett dåligt resultat exempelvis eftersom mina vänner inte dömmer mig, vi har alla dåliga o bra dagar o de är väl de goaste med vårt gäng att de liksom är så jämnt fördelat, ibland går de skit för mig o asbra för någon annan men nästa gång är de tvärt om!
Roligt är också att vi glädjs åt varandras framgångar! Främst har alla väldigt härliga föräldrar som aldrig skulle hålla på som dom flesta ponnymammor typ, alla hjälper alla o alla glädjs åt alla! Helt underbart gäng, givetvis är man inte på bästa humör om de gått skit för en själv, men de betyder inte att vi inte är stolta över varann o stolta över andras framgångar.

Alla tävlar inte på samma nivå, en del hoppar Clear Rounder mest för att de är kul, medans jag o Therese o några till i stallet tävlat upp till Lätt B / 110cm.. Vi har ju dock en del på ponny också, därför jag skriver Lätt B! Medans andra kanske är på bohuscup nivå o lite annat, som sagt blandade nivåer på oss!

Vi har alltså våra hästar på Alleby Ridklubb, där finns 2 privatstall o 2 lektionsstall, ett mindre av varje o ett större av varje, de flesta privathästarna står i boxar, endast ett fåtal som väljer o ha sina i spilta för att deras häst / ponny trivs bättre så! Privatstallen består endast av boxar dock. Vill man ha spilta får man stå i lektionstallet, men de gör ju inget! :)
Vi har 6 boxar i ena privatstallet o 11 boxar i de andra, tillgång till 2 maneger, gräspaddock, gruspaddock, ridvägar som är helt ok, och alla typer av träningsmaterial. Har väldigt mycket hagar med större o mindre flockar i, en del går 2 o 2 andra går 3 o 3 o sen har vi 2 lektionsflockar med ponnys i ena o stor hästar i andra, även en privathäst flock där några av privathästarna går, inte alla men de flesta! I mina ögon är de bättre desto större flock de går i dock! :)

Hoppas jag svarat utvärderligt nog på dina frågor!

//Carro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0