Caroline svarar igen!

Ang. åsiktsinlägget om Ridskolor. Skulle ni kunna sälja era hästar till ridskolor? //Anonym

-Alltså de där beror ju lite på, elle hur? Självklart om jag haft en häst som klarat de så hade den gärna kunnat få säljas till ridskola för rätt pris. Men ridskolor har ju ofta en ganska låg budget på att köpa hästar o så att köpa privathästar är ju sällan möjligt, tyvärr. Plus att ingen av mina hästar hade nog passat som ridskolehäst.. Patriks hade inte klarat de då han är mötesskygg och oerhört mycket häst, så jag tror inte han hade vart uppskattad av eleverna heller, hur välriden han än skulle vara. United skulle nog klara de, och möjligt att de skulle gå för en ridskola o ha henne, hon älskar ju alla människor, o älskar o jobba. Tror dock de är samma där, lite för mycket krut för o passa som lektionshäst. Dom ska ju gärna kunna gå med nybörjare o så också.. Hon hade säkert klarat de, tänker dock att eleverna hade blivit mindre nöjda. Polo blir heltokig, de går inte.. Vi har provat, han är sjukt stark för sin minimala storlek också.. Funkar inte, tyvärr! Annars hade han nog gått lite på våran ridskola. Peppe funkar med dom medryttarna jag har på honom, han har gått lektion med dom. Men han är också oerhört hetsig o stark så hade inte passat som ridskolehäst då de är få som klarar av honom som är tillräckligt små för o rida honom. Tro mig! När vi försökte sälja honom var de ingen som klarade av honom.. Haha! Jag har lite tokiga hästar. MEN, för att svara på din fråga med ett rakt svar, så hade jag absolut inte haft något emot att sälja min häst till en ridskola om allt passat bra, temprament, pris o hållbarhet! :)

Kram!

//Caroline


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för ett bra svar!

2012-01-15 @ 15:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0