Det bästa med Misti

  • Hennes giganiska öron, och faktumet att beröring eller försök till beröring på dessa innebär dödsstraff.
  • Den fantastiskt fula ovanan att buffa på allt med puls som går förbi.
  • Att mötas av gnäggningar varje gång man kommer in i stallet.
  • Hennes sätt att sortera ut havrekornen ur den livsfarliga lusernen på mindre än 2 minuter, och putta ut all lusern ur krubban.
  • Hennes otroliga klokhet på hinder.
  • Sättet hon tar tag i nya uppgifter, analyserar nya platser och möter nya upplevelser. Helt utan rädsla.
  • Hennes fobi för kossor (speciellt små håriga).
  • Den fixa lilla idén att allt hö måste doppas i vattenkoppen innan hon äter upp det. Ligger höet på fel sida boxen innebär det en jäkla massa spring fram och tillbaka.
  • Hennes kärlek och positiva inställning till livet.
  • Känslan av frihet som infinner sig varje gång jag fattar galopp.
  • Lyckan som strålar om henne varje gång hon får ryttare på ryggen.
  • Hennes lilla fjuttiga panlugg.
  • Hennes knepiga sätt att visa vad som är "rätt & fel".
  • Hennes otroliga kontrollbehov.
  • Faktumet att varje gång hon arbetar på riktigt drar hon upp överläppen och ser ut som att hon springer runt och ler.
  • Hennes otroliga sätt att grisa ner en nymockad box på en halv minut.
  • Att alltid vänta med att äta sin betfor tills hon fått havre "strösslad" över den. Tar det alldeles för lång tid äter hon självklart upp den, men ser fantastiskt missnöjd ut.
  • Henens förlåtande hjärta och förmåga att alltid rätta till mina misstag.
Varje gång jag känner mig osäker på varför jag har valt just Misti, eller om jag verkligen är bra nog för henne ska jag titta tillbaka här, för det ni ser ovan är svaret på alla frågor.

Jag avgudar inte denna individ för hennes fantastiska hoppteknik eller otroliga kämparglöd, utan för att Misti är Misti. För att hon är ett helvete att sitta upp på vissa dagar, och för att hon alltid ska vända sig om när jag kommer gåendes i hagen. Och vet ni vad? Vilken dag ni än frågar mig så kommer jag att älska varenda del av henne. Varenda millimeter av hennes kropp och psyke. För hon är den där lilla speciella för mig.

/Therese


Smile.

Kommentarer
Postat av: Elin Olsson

Så fort man ser er två tillsammans känns det bara så rätt! Ni så fina tillsammans och som sagt, det känns verkligen så rätt när man ser er två tillsammans! :) <3

2012-01-09 @ 23:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0