Faaaan.... :(

Idag har de hänt en tråkig sak..
Red Patriks idag, var superfin, och blev efterhand väldigt lydig för mina förhållningar o la sig i en lagom låg form o rätt läge o inte bakom hand, skitduktig! Sedan var de dags för Ninja att få sig en genomkörare, eller?
Näää.. Borstar henne o kommer till vänsterbak o inser att de ser ut som en j*vla vattenballong, hela bakknäet o nedanför hasen är svullet o kokhett! Verkligen jättevarmt... Får lite smått panik o ringer min kära mamma, hon ska i sin tur försöka få tag på en veterinär, sedan traskar vi bort till ridhuset jag o Ninja, kollar efter hälta, ingen hälta, puh! Men vafan kan de vara då?

Går tillbaka till stallet och sätter på back on tracken, tempar o talar om för veterinären att hon är feberfri och ohalt, veterinären gissar på någon typ av inflammation i en muskel eller något sånt (mamma som prata med henne så jag minns inte exakt).. Ska spola med kallt vatten 10 minuter, även imorgon sedan har hon boxvila tills på onsdag, ska med jämna mellanrum spolas med kallt vatten och inte göra några ansträngningar.. AWESOME!

På onsdag ska vi se hur de ser ut o ringa tillbaka, ingen förändring? Då får vi åka till Ale Djurklinik på torsdag, Super! Framförallt eftersom mamma o Nisse åker till Thailand på torsdag, ska jag åka till Ale själv då? O kanske få dåliga besked? De löser jag inte.. :( Ush ush ush, hoppas allt går bra nu min lilla snäcka får inte ha ont o vara skadad! :(( Nu håller vi tummarna..

//Caroline


Prinsessan! <3

Kommentarer
Postat av: Helena♥

hoppas hon blir bättre!<3

2012-01-02 @ 22:52:54
URL: http://ponnyfotografenraa.blogg.se/
Postat av: sara denrar :D

Carro du har ju oss. Hänger med om det behövs <3

2012-01-03 @ 06:34:57
Postat av: Mathilda

Hoppas att hon blir bra snart.

2012-01-03 @ 11:59:45
Postat av: Anna

Carro,



Behöver du sällskap så kan jag följa med.

Anna <3

2012-01-03 @ 12:42:33
Postat av: Annie

usch hoppas hon blir bra snabbt!

2012-01-03 @ 13:59:30
Postat av: Matilda :)

Nej vad tråkigt :(

Hoppas hon blir bra snabbt!

2012-01-03 @ 19:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0