Hahaha!

Shit, förlåt för helt värdelös uppdatering! Hoppas ni kan förlåt mig? :)

Har något kul o berätta iallafall, tror ni kommer garva! ;)
Vi har en liten elak ponny på Ridskolan som heter Harry, C-ponny med en stor räv bakom örat! Han har på senate slängt av alla barnen genom att stanna i galoppfattningen slänga ner huvudet o skjuta av dom med rumpan upp i vädret! Så idag tröttna vi på honom, Felicia satt upp medans jag var o kolla på hopplektion i stora ridhuset, Felicia är en rätt duktig tjej som rider gymkhana på alleby o hon flög av 3 ggr, slog sig rätt rejält o ville inte galoppera mer efter sista gången, enveten som jag är bestämde jag mig för att grisponnyn inte skulle få gå ut i stallet o vinna.. Och satt därmed upp, lägger första fattningen och åkte av direkt, haha! Var inte beredd kan man säga, fortsatte därför upp i sadeln igen eftersom jag inte slog mig o bara skratta av de! Galoppera o smiska på honom en stund, saktade av till skritt o sen galopp igen, tryckte till honom med skänkeln sen sa de pang.. Haha flög alltså av ridskoleponnyn en andra gång! x) Slog i hövvet i väggen o ryggen i backen rätt rejält! Satt upp igen efter jag kunde stå på benen, ryggen fick en fet smäll alltså.. galopperade tills jag vann över den lille skiten satt sedan av.. Olivia fick leda runt honom då jag inte kunde gå haha..

Känner mig just nu som en gammal gumma, kan varken gå eller röra mig särskilt hastigt .. ;) Men kul var de ändå! haha :) Kommer väl inte kunna gå imorgon! Men vad gör de ;)!

Nää, måste sova nu haha!
God Natt! //Caroline


Kommentarer
Postat av: Elin Olsson

Haha rätt rolig "historia" ;) hoppas de gick bra med Felicia och att du blir bättre :)

2012-01-19 @ 22:46:17
Postat av: Sara häst&ponnyryttare o hobbyfotograf

Hoppas det gick bra ! ;)

Haha jag kan komma och ge honom lite smisk! Nej men seriöst, jag kan prova sätta mig på honom, är van vid busiga, bockande, jobbiga, stannande hästar :) Om ni vill så kan jag komma någon dag! Var ju på alleby´s ridläger så vet var det ligger ! ;)

Kram!

2012-01-19 @ 22:52:31
URL: http://hoppsmurfen.blogg.se/
Postat av: Carro

Tack Sara! Du är varmt välkommen, själv är jag också van, men hade inte en suck när han började! haha.. Men kom gärna :)

2012-01-20 @ 11:27:39
URL: http://tacc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0