Lyx vs. Budget

Här har ni två liknande produkter, nämligen säkerhetsvästar av "plattmodell" (alltså att de är uppbyggda av plattor, även kallade "skölpaddevästar"). Båda två är godkända enligt BETA level 3, och uppnår de högsta europeeiska säkerhetskraven och är med andra ord godkända att tävla i.

Jag har precis köpt en ny väst eftersom jag byter över till brun utrustning, och jag valde faktiskt att köpa en Riders Company. Jag tycker helt enkelt inte det är värt en bit över 1300 kr extra för att få glänsa runt med ett litet "racesafe" märke längst ner, någon större skillnad är det nämligen inte i varken säkehet eller modell på dessa två. Har tidigare haft en Riders Company väst som nu efter ca 4 års aktiv användning börjar bli dags att byta ut, har varit fantastiskt nöjd med denna. 

Så vad hade ni valt kära läsare? Lyx eller budget?
Skriv gärna varför också!

/ Therese

Kommentarer
Postat av: Anna

Tycker det är svårt i detta läget att välja mellan lyx eller budget. Även fast att det inte är någon skillnad så kan passformen vara olika.



Jag hade valt den som kändes bäst :)

2012-01-23 @ 21:12:21
Postat av: Annie

Jag har en riders company eller iaf typ kopia annars jättelik iallafall, Tycker den funkar jättebra så bra val ;)

2012-01-23 @ 22:39:03
Postat av: Mysan jansson

Jag har racesafe... Tycker den är skönast och sen känns den säkrast då jag upplever den lite rejälare utan att bli osmidig... Sen tycker jag att den har bättre pass form och kvalitet...



Men det är ju bara min åsikt och smaken är som baken... Så i detta fall väljer jag lyx :)

2012-01-24 @ 12:53:02
URL: http://mysanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0