Min Prinsessa!

Hej igen allihopa!

Kände att det blev väldigt mycket uppdatering på en gång nu, men jag har ju lite att ta igen om man säger så...
Idag red jag Misti för första gången på en månad! Och gissa vad? Jag ramlade inte av en enda gång, haha!

Longerade henne en bra stund innan jag gav mig på att sitta upp, just för att underlätta sadeltvånget för såväl mig för henne. Hon verkade lite tveksam och spänd till en början (konstigt med tanke på att det blåste som satan ute), men efter en stund släppte hon upp mig i sadeln. Kan inte beskriva hur jäkla bra det kändes att sitta där uppe igen.

Skrittade runt och jobbade lite sidvärtes rörelser, kontrollerade även så att hon var lyhörd för både drivande som förhållande hjälper. Och tro det eller ej, men det kändes verkligen inte som att hon inte har blivit riden på en månad, hon var förvånardsvärt mjuk och tillmötesgående. Bestämde mig för att även känna på traven litegranna och jobbade då mest med att få henne att slappna av i en låg form i något övertempo för att stretcha loss bakbenen. Provade även att ställa lite i båda varven, hon lyssnade riktigt bra och var otroligt trevlig.
Snacka om att jag har saknat det!

Förhoppningsvis är hon fit for fight lagom till Claes Peterzén (Misti's uppfödare) kommer och håller träningar på Alleby nästa helg. Hade varit riktigt tråkigt att missa det... Han känner ju verkligen Misti utan och innan!
Det var allt jag hade och säga för tillfället, ciao!

/ Therese
Snart är vi där igen mitt hjärta, snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0