Mördande träningsvärk,

Hej allihopa!

Har så mycket att berätta att jag knappt vet vart jag ska börja. Kan ju iallafall börja med att berätta att helgen har varit fantastisk trots att Misti tyvärr inte kunde vara med och hoppa, utan jag fick glatt skutta runt på lite andra hästar. Men gud vad lärorikt!

Igår red jag som jag tidigare nämt på hästen Artano, och vi kan ju säga att han minst sagt var lite övertaggad. Såg att Carro hade berättat mycket om övningarna vi gjorde, och jag tänkte även rita upp dessa så ni kan få ta del av dom också senare. Iallafall, åter till Artano. Claes är väldigt mycket för långa och intensiva uppvärmningar och då Artano inte är så himla välutbildad ännu blev han snabbt väldigt trött. Lagom tills det var dags att börja jobba lite bommar osv. slog det slint i huvudet på honom och vad jag än bad honom att göra låg allt fokus på att försöka få av mig från ryggen genom att kasta sig in mot mitten och hoppa upp och ner samtidigt som han kastade sig från sida till sida. Inget jag är van vid att hästar hittar på direkt, haha! Det låste sig helt enkelt i huvudet på honom, och han blev helt blockerad för min hjälpgivning. Jag slutade då att ställa krav, blev överpositiv för minsta lilla som han lyssnade på mig och snart började han att fungera igen. När vi väl började hoppa var han riktigt trevligt, och trots några kommunikationsfel gick det riktigt bra.

Idag red jag istället på en lektionshäst som heter Lucy, och tro det eller ej - men hon var helt fantastiskt trevlig att rida! Jag kan ju direkt slå hål på myten att alla lektionshästar är stela och skänkeldöva, för denna dam var riktigt härlig och arbetsvillig. Men jag kan ju direkt säga att hon inte är riktigt van vid intensiteten på arbetet som vi hade idag, och hon blev väldigt väldigt trött. Innan hon blev detta hoppade hon riktigt trevligt och var mycket positiv på hinder, men när tröttheten slog till slutade hon suga hinder och blev väldigt passiv. Men det var riktigt roligt så länge det varade!

Tänkte bjuda på lite bilder snart om ni är intresserade att se, dock tog pappa mest bilder på alla andra i gruppen och typ inga bra på mig och Carro. Suck...

/ Therese


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0