Pia Lotta

Rolf Görans riktiga karriär startade med den underbara hästen Pia Lotta!
Hans absoluta favorithäst genom tiderna, och jag förstår honom till 100% hon är jättefin och hoppar ju som en hel miljon plus några till ;)!

Såhär skrev aftonbladet när Pia Lotta såldes år 2002..

Stjärnhästen såld - en månad före VM

Rolf-Göran bengtsson och hästen Pialotta splittras. Rolf-Göran bengtsson och hästen Pialotta splittras.

Bengtsson missar festen - nu spricker svenska medaljdrömmen

Svenska hopplandslaget drömmer om medaljer i VM.

Men i går splittrades lagets mest framgångsrika ekipage - Rolf-Göran Bengtsson och hästen Pialotta.

Sex veckor före mästerskapet.

I måndags kväll meddelade holländaren Jan Tops och Kees van Opstal som ägde hästen att den är såld. Rolf Göran Bengtsson kunde bara se på när hans arbetsgivare sålde hans VM-häst.

"- Jag är besviken, speciellt när det är så nära VM. Men det är klart, jag vet ju om att det är så. Detta är ett handelsstall och hästarna är vår handelsvara, säger Rolf-Göran Bengtsson.

- Förhoppningen var ju att vi skulle vara med och kämpa om medaljerna, men om vi hade lyckats vet jag ju inte, säger Rolf Göran."

Resten av artikeln hittar ni på aftonbladet.se

Rolf Göran och Pia Lotta kunde i min meningen har gått hur långt som helst, han har tur som hittat så bra hästar som Ninja & Casall att rida på nu. Då han är en fantastiskt ryttare!

Rolf Göran & Pia Lotta


Världscupkvals-seger i Paris 2002.



Scandinavium


//Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0