Recept-tips!

Hej allihopa!
Kom precis upp efter att ha tränat Zumba och ätit kvällsmat.
Men visst är det svårt att komma på något som är gott och nyttigt att äta när man egentligen inte behöver mer än en macka?

Här har ni ett superbra tips som mättar, är riktigt gott och dessutom ganska nyttigt! Detta lärde jag mig när jag var iväg på träningsläger i sommras hos Claes Peterzén.

Tonfiskröra - Till ca. 4 mackor
- En halv burk tonfisk
- 2 ägg
- 1 msk majonäs
- 3/4 hackad lök (gul eller röd efter smak! jag brukar dock ha gul lök)
- 2 msk lätt creme fraiche

Börja med att koka äggen hårdkokta (ca 8 minuter). Under tiden finhackar du löken och blandar detta med majonäs, creme fraiche och tonfisken. När äggen är klara skalar du dessa, skivar dom och "mosar" sedan ihop dem med resten av röran.

Servera på macka tillsammans med några gurskivor, och voilá! En riktig god kvälls- eller mellanmålsmacka.

(Ps. Röran är ännu godare när den har fått stå i kylen över natten)

/ Therese

Lånad bild

Kommentarer
Postat av: Mathilda*

Det ska jag kanske testa.



Läs min blogg. Snälla

2012-01-25 @ 14:57:18
URL: http://mathildaefraimsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0