Ridgymnasium i Kungsbacka!

 

Lisa frågade mig om jag hade gått på Sveriges Ridgymnasium i KBA och om jag kunde berätta lite om de.

Jag kan givetvis berätta om hur det var och gå Ridgymnasium i Kungsbacka, men tyvärr inte om Sveriges Ridgymnasium, då jag inte gick där! Dock har jag hört ryktesvägen att Sveriges Ridgymnasium har tagit över Kungsbacka ridgymnasiums gamla skola och lokaler o såå åtminstone till häst!

Anyway, kan berätta om de lite ändå! Att gå på ridgymnasium var skitkul, jag gick i världens underbaraste klass och hade rent ut sagt asroligt! Vi var i stallet 1-2 dagar i veckan och resten av tiden var vi i vanlig skola, de där med stalldagarna gjorde de lite bekvämare med gymnasiegången eftersom de inte var 5 dagar vid skolbänken. Jag har alltid varit en praktisk person och långt ifrån bra i den teoretiska delen, därför passade de mig mycket bättre med ridgymnasium där man fick jobba lite också.
På de så lärde jag mig väldigt mycket under mina 3 år på KRK, vi hade 2 bra tränare och fick vara med på Elittävlingar och hjälpa till och även en del gästtränare kom o hade träningar för oss! Ja de var minst sagt lärorikt! Plus att de är en stor fördel och gå i en klass med hästtokiga tjejer, man har alltid något o prata om, helst i början när man är nervös o tetig för gymnasiet (; ! Plus att vi gick 18 tjejer i en klass, mycket bråk tänker ni då? Njaa asså klart de var gnabb, men mer än något så blev vi som en stor familj! Alla umgicks med alla, alla tyckte om alla och vi trivdes galet bra ihop!

Kungsbacka är ju en häststad också, helt underbar stad med vettiga människor och mycket häst o hästfolk! Så vill man gå ridgymnasium blir de ju inte bättre än o gå i just Kungsbacka! :)
Många tror att om man går hästgymnasium får man dåliga betyg, dåliga kurser på schemat och ingen högskolekompetens, FEL! Vi hade alla de vanliga ämnena, man får givetvis lägga till om man vill, och vi hade visst högskolekompetens betygsmässigt när vi gick ut! Sen får man ju plugga upp om man har sämre betyg till studenten än vad som krävs, men de måste du ju göra oavsett vilken linje du går i gymnasiet om du har dåliga betyg o vill gå högskola! Så att nee, lyssna inte på negativa människor ifall du vill gå hästgymnasium, de var lätt 3 av de roligaste åren i mitt liv. Jag ångrar inte för 5 öre att jag gick där jag gjorde, de kommer du inte heller o göra tro mig!
Lycka till! :)
//Carro
Större delen av klassen på studenbalen! Fina tjejer!!! :)

 


Kommentarer
Postat av: Elin Olsson

Blev du extra bra kompis med någon speciell person?

Och håller du fortfarande kontakten med några i klassen?

:)

2012-01-24 @ 14:37:57
Postat av: Mathilda*

Vad fin bild.

2012-01-24 @ 16:51:54
URL: http://mathildaefraimsson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tack för ett långt och bra svar Carro! Jag har haft typ samma uppfattning och nu blir jag inte mindre säker, jag är galet taggad! Haha

2012-01-25 @ 13:08:48
URL: http://lisaochemma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0