Sagt - Och gjort

Hej allihopa!
Var på MyOne en sväng idag, skulle köpa ett par stigläder men de jag var intresserad av fanns inte i mörkbrunt. Tråkigt, men sånt är livet! Som skulle beställa in ett par till mig iallafall.

Kikade även på lite sprengerbett, och bestämde mig faktiskt för att köpa ett haha.
Modellen heter Sprenger Dynamic RS och är framtaget för att ligga perfekt i hästens mun. Jag föll direkt för att bettet var ganska tunt då Misti har otroligt liten mun och därför inte kan gå med för tjocka bett.

Såhär står det om bettet:
"Ett ergonomiskt utformat bett som ligger perfekt i hästens mun. Ger hästen mjuka men mycket effektiva instruktioner.
Mittdelen är vriden i en 45 gradig vinkel och kan därför inte tryckas upp i hästens gom.

Bettet är ett material som är helt nickelfritt, nämligen Aurigan. Det innehåller 85% koppar, 4% silizium och resten Zink. Bettringarna är i rostfritt stål.

* Trycker inte mot hästens gom
* Anatomiskt utformat för hästens mun
* Genom att utnyttja tungans finkänsliga områden bättre får hästen mer exakta instruktioner via tygeln"


995 :-

/ Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0